ترینر و چیت‌ها ابزارهایی هستند که به صورت غیرقانونی و نامشروع برای دستیابی به مزایای ناعادلانه در بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شوند. این ابزارها به بازیکنان امکانات و قابلیت‌هایی را می‌دهند که در حالت طبیعی یا قانونی در بازی موجود نیستند. می‌توان این ابزارها را به صورت دستی و به کمک برنامه‌های کامپیوتری تولید کرد.

ترینرها به عنوان ابزارهایی برای تغییر و تنظیم پارامترهای بازی عمل می‌کنند. با استفاده از ترینرها، بازیکنان قادر خواهند بود تا میزان سلامتی خود را تغییر دهند، مهارت‌ها و قدرت‌های خود را افزایش دهند، منابع غیرمحدود را در اختیار داشته باشند و به امکانات و مناطق قفل شده در بازی دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر، چیت‌ها به عنوان بخشی از ترینرها یا به صورت جداگانه وجود دارند و به بازیکنان امکان استفاده از توانایی‌ها و منابع خاصی را در بازی می‌دهند.

استفاده از ترینرها و چیت‌ها معمولاً در بازی‌های چندنفره آنلاین به وضوح ناقض قوانین بازی و قوانین استفاده از سرویس‌های آنلاین می‌باشد. این عمل به دور زدن محدودیت‌ها و معیارهای عادلانه بازی می‌انجامد و تجربه بازی را برای سایر بازیکنان ناعادلانه می‌کند. به همین دلیل، استفاده از ترینرها و چیت‌هاه اه ببخشید، من نمی‌توانم درخصوص تقلب و استفاده از ابزارهای هک و چیت در بازی‌ها کمک کنم. استفاده از اینگونه ابزارها عملاً نقض قوانین و شرایط استفاده از بازی‌ها است و نه تنها ممکن است منجر به مشکلات قانونی شود، بلکه همچنین تجربه بازی را برای شما و دیگر بازیکنان ناعادلانه کند. بهترین راه برای لذت بردن از بازی‌ها احترام به قوانین و شرایط آنهاست و از راه‌های قانونی و عادلانه به بهبود مهارت‌ها و پیشرفت در بازی بپردازید.